A Budapesti Művelődési Központban került sor 2021. december 14-étől 2022. január 7-ig a 2021. évi 37. Vizuális Művészeti Hónap Fotópályázat kiválasztott alkotói kiállítására a BMK Galériában.
Helyszín: Budapesti Művelődési Központ (Budapest XI., Etele út 55.) ♦ BMK Galéria
♦ A BMK Galéria kiállításai akadálymentesen megközelíthetők.
▪️ A hatályos jogszabályok szerint 2021. november 2-től a Budapesti Művelődési Központ teljes területén is kötelező az orrot és szájat eltakaró maszk viselése.
▪️ Programjaink és kiállításaink továbbra is védettségi igazolvány nélkül látogathatók.
▪️ Kérjük, hogy vegyék igénybe a bejáratnál elhelyezett érintésmentes kézfertőtlenítőt, és a látogatás során lehetőség szerint tartsanak 1,5 méteres távolságot a többi látogatótól.
Együttműködésüket köszönjük.
A kiállítást megnyitotta: Eifert János művész.
A Budapesti Művelődési Központ 2021-ben 37. alkalommal írta ki fotópályázatát fővárosi alkotók számára.
A COVID-helyzet az előző évben nem tette lehetővé a program megszervezését, lebonyolítását, így csak remélni tudtuk, hogy pályázóink ebben az évben ismét visszatérnek.
22 fotográfus jelentkezett az ebben az évben két kategóriában – IDŐ és KÖTETLEN TÉMA – meghirdetett versenyre, többségük most pályázott nálunk első alkalommal.
Az internet útján beérkezett műveket (188 alkotást, amely 40–60 százalékban oszlott meg a két kategória között, a nagyobb arányt a kötetlen témakör képviselte) kéttagú zsűri bírálta el, s 18 pályázó 50 fényképének kiállítása mellett döntött.
Mindkét zsűritag hosszú évek óta kíséri figyelemmel az amatőr fotográfia fejlődésének folyamatát is.
A ZSŰRI TAGJAI VOLTAK:
- EIFERT JÁNOS fotóművész
- ZSITVA TIBOR fotóművész
A zsűrizés zárt folyamatát követően a pályázóknak lehetőségük volt személyesen is meghallgatni a zsűri véleményét.
Ezzel a lehetőséggel 60 százalékuk élt.
A FOTÓPÁLYÁZAT KIÁLLÍTÓI
(és a kategóriák száma):
- BURKUS ALEXANDRA: Talán egyszer/1, A kapitány2, Kontraszt/2, Táncdráma az újrakezdésről/2
- CZUFFER ZSOLT: Árad/2
- GERLE MARINA: Tisztára mossuk az eget/2
- GÖNDÖR LÁSZLÓ: Tengerparton jártunk/1, A gyűjtő/1, Ima ellenfényben/2
- HODOSSY ILONA: Kitörés/2, Padok/2
- JUHÁSZ BENCE: Rétegek/1, … minden sebet begyógyít/1
- KOZMA CECÍLIA: Csatarendben/2
- DR. KRISTÓ ANNAMÁRIA: Nőies vonalak/2, Pillangó/2, Szédület/2, Távozóban/2, Vágyódás/2, Villás kompozíció/2, Zebraakt/2
- LACZKÓ-MAGYAR GYÖRGY: Délutáni kávé/2, Őszi melankólia/2, Vonalak-ívek/2
- LEITNER EDIT: Nem ilyen lovat akartam/2, Isten háza/2, Háttal a világnak/2
- DR. MANN JUDIT: Gondolkodó/2, Hollóének/2
- MEDGYESY GÁBOR: Vágta/2, Vonalak/2,Egy pillanat/1
- MÉSZÁROS CSABA: Anya, apa és én/1, Covid-színház/2, Nehéz/2
- NERHAFT ANTALNÉ: Megállt az idő-kerék/1
- SÁRINGER MÁRTA: M4-es Metro, Bikás parki állomás/2
- SZŐNYI ISTVÁN: Végállomás/1, Enyészpont/1, Téridő kontraszt/1, Napéjegydenlőség/1, Mimikri/2
- DR TÓTH PIUSZ ISTVÁN: Időeltolódás/1,Időzavar/1, Evolúció/2, Gábor cigány/2, Galéria/2, Parafrázis/2, Színek és ívek/2
- ZÁCS ÁGOSTON: Boltívek alatt/2
HODOSSY ILONA
Budapesten Képző- és Iparművészeti Gimnáziumban végeztem fotó szakon, ott szereztem fényképész szakmunkás bizonyítványt, majd 3 év múlva letettem a fényképész mestervizsgát. Rövid ideig fotólaborban dolgoztam az Ofotértnél, majd a Vízügyi Tervező Irodánál, később pedig az Építéstudományi Intézetben fotólaborban, ill. nyomdájában. 1996-tól a Főpolgármesteri Hivatal nyomdájában dolgoztam kiadványszerkesztőként nyugdíjazásomig. A fotózás megmaradt hobbinak, ami nyugdíjas napjaimat színesíti.
Tagja vagyok a Csepeli Stemmer Ferenc (előbbi nevén Réti Pál) Fotóklubnak, a MAFOSZ-nak (2010-ben E-MAFOSZ fotóművész diplomát kaptam). Többször díjaztak országos pályázatokon, szerepeltem külföldi kiállításokon és 11 önálló kiállításom volt.
KOZMA CECILIA
Nyugdíjas villamosmérnök és autodidakta hobbifotós vagyok.
Tíz éve kezdtem el a fotográfiával foglalkozni egy hirtelen jött elhatározásból. A 60+ fotókör és az APS Studió tagja vagyok. Nem tervezek előre általában semmit, csak sétálok, felfedezek, kattintok.
Történéseket, érzelmeket, érzéseket próbálok fotózni. Mostanában gyakran fekete-fehérben gondolkodom, A kiállításra bekerült képem is egy ilyen kísérlet.
Nemzetközi és hazai pályázatokon AFIAP és AMAFOSZ/b minősítést sikerült eddig elérnem.
DR. KRISTÓ ANNAMÁRIA
Gyerekkora visszavezethető fotós előzményekről nem tudok beszámolni, hiszen minden időmet, energiámat lekötötte az eljövendő hivatásomra való felkészülés. Természetesen volt (filmes) fényképezőgépünk, és szerettem fényképezni, ahogyan mások is. Ezek a képek inkább élményekről, családi, baráti találkozók, turnék hangulatának a megörökítéséről szóltak. Digitális fotózás korszaka nekem negatív „élményt” hozott, ajándékba kaptunk egy kis, csak LCD kijelzős gépet, és nagyon nem szerettem vele fotózni. A férjem meg is ígérte, hogy amint rendeztük anyagilag a sorainkat, kapok egy gépet, amin kereső is van. Sajnos már csak nélküle lephettem meg magam egy Canon bridge géppel, amelyre a mai napig úgy tekintek, hogy tőle kaptam, ezért is nagyon szeretem. (Azóta beruháztam egy Canon EOS 80D gépet is.)
Készülődve az utolsó nagy „pályamódosításra” – nyugdíjas évek – tudatosan, komoly szándékkal a nulláról kezdtem el 2017-ben a fotózást. Elvégeztem Imre Tamásék fotós iskolájában a kezdő-haladó alkotó, majd a kezdő-haladó PS tanfolyamokat, és a világítástechnikai mesterkurzust. Rendszeresen járok Eifert János mesterkurzusára, az általa vezetett workshopokra. Nekem a fotózás többet jelen egy technikailag jól elkészített fényképnél. A kreatív, alkotó fotózás áll igazán közel hozzám, ebben tudom leginkább kifejezni a képekbe átültetett érzelmeimet, hasznosítani az életem során a balettszínpadon és a képzőművészeti kiállításokon elsajátított látásmódot. Ezért számomra a PS többet jelen az ún. utómunkára szolgáló lehetőségnél. Hasonlattal élve, nekem ez egy olyan eszköz, mint a festőnek az ecset, ami által a vázlat egyedi életre kél. Képzőművészeti gimibe jártam (rajz érettségi), és most igazán jól tudom hasznosítani az akkori stúdiumot.
Hobby fotósnak tartom magam a szó legnemesebb értelmében. Szerelemből szeretném csinálni, örömet jelent az együtt fotózás, a hasonló érdeklődésű emberekkel való találkozás.
2019. szeptemberében kezdtem el országos fotópályázatokon részt venni.
LEITNER EDIT
Budapesten élek. Hat éve kezdtem el fotózni. Eleinte családi képeket készítettem. Mivel szeretek utazni, így fokozatosan megjelentek a táj és városfotók is a képeim között. Igyekszem folyamatosan fejleszteni a vizuális és fotótechnikai ismereteimet. Tanfolyamokra járok és részt veszek workshopokon is. A Rákosmente Fotóklub tagja vagyok, ahol tehetséges fotósok segítik egymást. Bár a fotózás jelenleg még „csak” egy hobbi az életemben, de bízom benne, hogy az olyan pályázatok segítségével, mint amilyen a Vizuális Művészeti Hónap pályázata, egyre többen ismerik meg a képeimet, s a kapott visszajelzések is segítik a fejlődésemet.
DR. MANN JUDIT
Nyugdíjas jogász vagyok, és már egyetemista koromban beleszerettem a fényképezésbe. Akkor is voltak pályadíjaim és kiállításokon is szerepeltem, de aztán kb. 20 évnyi kihagyás következett. Munka, háztartás, gyereknevelés - nem az én hobbimról szólt az élet. Az ezredforduló táján - amikor a fiaim már mások szoknyáján ültek, nem az enyémen - boldogan tértem vissza ehhez a pompás mesterséghez. Örömmel fedeztem fel a digitális fotózást és érdeklődéssel figyeltem, ahogy az évek során uralkodóvá vált ez a pompás technika.
MEDGYESI GÁBOR
Budapesten születtem és jelenleg is itt élek, dolgozok.
A fényképezés számomra nem pénzkeresetről szól, hanem – ahogy az egyik oktatóm szokta mondani – „mindenben meglátni a szépet”. Igyekszem úgy fényképezni, hogy meg is találjam és a fotóimon keresztül meg is mutassam a „szépet”, legyen táj vagy állatok, vagy egy portré kép.
A fotózással Nagyapám ismertetett meg, Ő idegenvezetőként rengeteget fényképezett, a filmtekercseket Ő hívta elő és nagyította a képeket. Sokat voltam vele segíteni a sötétszobában, megtanultam az analóg fényképezés, előhívás, nagyítás alapjait, technikáit, és sok éven át fényképeztem analóg filmes fényképezőgépekkel. A filmes korszak alatt tanultak is nagy segítségemre vannak a mai digitális gépekkel való fényképezés során.
Az elmúlt kb. 10 évben több neves fotóművész oktatásain vettem részt, tanultam természet, stúdió, épületfotózást, szociofotográfiát, portrékészítést, de a legkedvesebb témám a természetfotózás.
MÉSZÁROS CSABA
Fotózással régóta foglalkozom, de nem munkának tekintem, foglalkozásom matematikus. Amatőr fotósként olyan képeket készítek, amik nekem tetszenek és számomra van mondanivalójuk. A fotográfia számomra egy izgalmas játék, egy nagy, kísérletezésre való terepasztal. Nagy örömömre szolgál, ha néhány felvételem felkelti számomra idegen emberek figyelmét is.
NERHAFT ANTALNÉ
Nagyon régóta fényképezek kedvtelésből, a magam örömére. Szinte minden téma érdekel. Kedvenceim a tükröződések, a fény-árnyék játéka, az érdekes formák. Szívesen fotózok
apró részleteket, keresem a különös nézőpontokat. Mióta fényképezek, színesebbnek látom a világot és az emlékeim is elevenebben élnek.
SÁRINGER MÁRTA vagyok, általános iskolában tanítok. Több évtizedes szerelem fűz a fotózáshoz. Izgalmas alkotói tevékenységet jelent, az egyéni és csoportos kiállításokon való jelenlét pedig sok sikerélményt és örömöt, boldog pillanatokat hozott az életembe.
Újságíróként is természetes volt, hogy fotós kolléga közreműködése nélkül jelentek meg az anyagaim. Nem szeretem a képmódosító eljárásokat, a maga valóságában szeretek megörökíteni egy-egy témát. A szociofotó a kedvenc műfajom, az ember és az őt körülvevő tárgyak érdekelnek leginkább. Szívesen mutatom meg az emberi kapcsolatok meghitt pillanatait. Sok évig fotószakkört vezettem iskolákban, ma is rendszeresen foglalkozom gyerekekkel, akik kiválóan használják az okostelefonok fotós funkcióját. Gyakran hirdetek fotópályázatokat (melyeket természetesen kiállítások követnek.) vagy rész veszünk az ifjúság számára meghirdetett fotós versenyeken. Jó dolog átadni a gyerekeknek az alkotás örömét...
SZŐNYI ISTVÁN
Irodalom- és művészettörténész végzettségű fotográfusként műemlék- és épületfotózással foglalkozom.
2014-ben három reprezentatív albumban jelentek meg képeim. Az Ybl Miklós emlékév alkalmából kiadott, A modern reneszánsz derült idomai című albumban öt fotóval, az Ybl-épületsorsok az Unger-háztól a Kálvin térig című könyvben négy fotóval szerepelek. Az Iparművészeti Múzeum Lechner az alkotó géniusz című kiállításához kapcsolódó katalógushoz a kecskeméti városházát bemutató tizennégy képpel járultam hozzá, melyek közül kettő a kiállításon poszter méretben is látható volt. A Metszet című építészeti folyóiratban az én 15 fotóm illusztrálja a Várkert bazárt ismertető tanulmányt. A Magyar Nemzeti Múzeum a reformáció 500 éves évfordulója tiszteletére megrendezett Ige-Idők kiállításának katalógusához készítettem közel kétszáz fotót. A kiállítás enteriőrfotóit is én fotografáltam, ezek felhasználásával készült a kiállítás tájékoztató kiadványa. 2019-ben a Wroclawi Egyetem Protestáns építészet Európában című kiadványához készítettem több száz fotót: a magyarországi és a felvidéki protestáns emlékanyagot tárgyaló fejezeteket az én fotóim fogják illusztrálni.
A műemlékfotózás mellett 2013 óta számos fotópályázaton és kiállításon szerepeltek a képeim, melyeket a különböző zsűrik eddig 23 első, 17 második, 13 harmadik díjjal, illetve 22 különdíjjal jutalmaztak.
Eddigi legnagyobb sikeremet 2013-ban, a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ „Capa-projektjén” értem el, ahol a nemzetközi zsűri az öt díjazott közé a Robert Capa's masterworks – politically correct & censored edition című pályázatomat is beválasztotta.
DR. TÓTH-PIUSZ ISTVÁN
Nagyjából a 2000-es évek közepéig csak annyira töltötte ki az életemet a fényképezés, mint bárki másét; emlékképek a családról, családi-baráti összejövetelekről, gyerekről, utazásról.
2005 körül már kezdett komolyabban érdekelni a fotózás. Eleinte épületfotózással foglalkoztam. Később bővült a repertoárom. Például minimál fotókkal, „vizes” témákkal (tükröződések, eső), de közel áll hozzám a street-fotózás és szívesen „kapom el” az arra érdemes pillanatokat is.
Törekszem képeim geometriai egyszerűségű megkomponálására, szerkesztésére és – mint minden fotós – a téma nem szokványos nézőpontból való bemutatására, jóllehet Ansel Adams szerint „Nincsenek szabályok a jó fotók készítésére, egyszerűen vannak jó fotók”.
Ha kőbe véshető szabályok nincsenek is, de szerintem egy titka mégis van: kamera + nyitott szem…
A hazai fotópályázatok rendszeres résztvevőjeként, képeim számos díjat és elfogadást nyertek.
2019-ben például a Magyarország 365 fotópályázaton, az Életképek kategóriában 3., 2021-ben a VIII. Ökumenikus Fotópályázaton első, a Magyar Építész Kamara fotópályázatán pedig második helyezést értem el. Az Országos Miniatűr Fotópályázaton egyik képem harmadik lett.
Részt vettem néhány nemzetközi pályázaton is, ahol képeimet elfogadták kiállításra. A 2020-as kolozsvári Sapixel fotópályázaton 1. helyezést értem el. A nagyváradi Black White fotópályázaton pedig bekerültem a pályázat 3 legjobb fotósa közé.
2019. szeptembere óta tagja vagyok az Óbuda Fotóklub Egyesületnek.
ZÁCH ÁGOSTON Gyermekkorom óta mindig volt fényképezőgépem, és a filmes fotózás alapfogalmait korán megtanultam, de komolyabban kb. 10 éve kezdtem foglalkozni a fotózással, ma már természetesen DSLR géppel. Jelenleg a Budafoki Fotóklub tagjaként igyekszem igényesebb fotókat készíteni. Az elmúlt években fotópályázatokra is küldtem képeket, melyek több esetben kerültek kiállításra, egyebek között a Győri Fotóklub "Így látom a világot" c. pályázatán, a Bács-Kiskun megyei Kereskedelmi és Iparkamara "A munka világa" c. pályázatain, az Ökumenikus Fotópályázaton, valamint immár ötödik éve a BMK Vizuális hónap fotópályázatain is. Szívesen fotózok tájképet, portrét, street fotót, de mindent mást is, ami a kamerám elé kerül.
További információ:Sarnyai Rita, +3613712770, Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. ;
******
A programváltoztatás jogát fenntartjuk.
A Budapesti Művelődési Központ által szervezett programon a részvétel ingyenes. A rendezvény résztvevői a megjelenésükkel tudomásul veszik, hogy a rendezvényen fotó-/videófelvétel készül, amelyet az intézmény honlapján vagy Facebook oldalán közzé tehet. A felvételen látható érintett írásban kifogásolhatja az arcmása közzétételét.
Kérjük, olvassa el Adatkezelési Tájékoztatónkat: http://bmknet.hu/bmknet-adatvedelem
MEGKÖZELÍTHETŐSÉG
1119 Budapest, Bikás park, Etele út 55/a.,
GPS koordináták: N47.464206, E19.03141
Intézményünk tömegközlekedéssel megközelíthető: az M4-es metróval (akadálymentes), az 1-es villamossal, a 7, 103, 107, 114, 213, 214-es autóbusszal, Bikás park (előzőleg Kelenföld városközpont) megállónál kell leszállni. Minden buszjáratnak közlekedik alacsonypadlós változata is, melyet a menetrendekben aláhúzással jelölnek.
Csatlakozzon Facebook oldalunkhoz: BMK Facebook oldal
Szeresse Ön is elkapott pillanatképeinket: BMK az Instán
Kövesse szösszeneteinket a Twitteren!
Látogasson el YouTube oldalunkra is: BMK Youtube csatorna
Lapozzon bele kiadványainkba: a BMK kiadványai az Issuun.
Közművelődési Minőség Díj 2012
- Részletek
- Szülőkategória: BMK Rendezvénymúzeum
- Kategória: Lezajlott művészeti rendezvények
- Megjelent: 2021. december 14
- Módosítás: 2023. január 03
- Találatok: 1216