
Itt tekinthetők meg a az elemzésre bocsátott videoszpotok>>> A tapasztalatok azt mutatják, a nonprofit és közcélú reklámok ötletesebbek, szellemesebbek, mint amelyeknek egy brand diktálja a fő csapásvonalat – és talán a „kreatívok” alkotóit is jobban megmozgatja az egy-egy nemesebb cél érdekében cselekvés. Fórumunkon két témát jártunk körbe: egyrészről az 1%-os kampányok tanulságait vontuk le: kik, milyen eszközöket vetettek be a cél érdekében; illetve milyen lehetőségei adódnak egy nonprofit szervezetnek a sokat érő „apróságok” begyűjtésére.
Másrészről a közcélú és a nonprofit reklámok világából szemezgetve videószpotokat elemeztünk.
PROGRAM
– „Az 1%-os kampányok tanulságai – civil reklám civil szemmel” című előadásában Gerencsér Balázs, a Nonprofit Információs és Oktató Központ igazgatója (az Adhat program vezetője) érdekes és tanulságos adatokkal szolgált arra nézve, hogy az 1%-os felajánlások hova és milyen arányokban érnek célba. Beszélt a fő motiváló tényezőkről, ami az adózókat adakozásra készteti – az érzelmi hatás és a személyes érintettség érzetének megléte előkelő helyet foglalt el e motivációk között –, illetve azokról a fogásokról is, hogy miképpen lehet kevés pénzből sikeresebbé tenni az 1%-ot célzó kampányokat például tudatos tervezés, jó targetálás és időzítés révén.
Az előadás végén az elmúlt évek 1%-os kampánytermésének tanulságos darabjait elemezhette a hallgatóság
– többek meglepetésére kiderült, hogy a hatásos kreatív munkák megtervezésének egy részére nem a nonprofit szervezetnek volt pénze, hanem egy-egy reklámügynökség vette szárnyai alá az ügyet. A reklám kíméletlen világában is létezik ugyanis emberbaráti segítség, társadalmi felelősségvállalás – már csak meg kell győzni a „reklámgyárosokat”, hogy a mi ügyünk mellé álljanak.
„A reklám szebbik arca? A jó ügy értékesítése” című videószpot-elemzést Szabó Judit Nikoletta esztéta, a Budapesti Művelődési Központ pr-menedzsere vezette.
Az előadás alapvetése a közösségi marketing szerepének felértékelődése volt, ezáltal az internetes videómegosztókon terjedő nonprofit, a vírusmarketing révén célba érő
– vagy nem érő, és az internet eldugott zugában árválkodó – filmecskék kerültek a fókuszba. Mivel a technikai eszközök fejlettsége és a hozzájuk férés demokratizálódása miatt videószpotot készíteni már nem is olyan ördöngösség akár házilag is, lássuk, milyen érvek szólnak amellett, hogy a marketing fegyvertárat egy mozgóképes darabbal is kiegészítsük:
– színesíti a weboldalt – a felhasználó bizonyítottan keresik a multimédiás tartalmakat a honlapokon;
– a sajtóanyagot hatásosabbá teszi;
– bemutatókon és reprezentációs célokra felhasználható;
– ha ügyesek voltunk, az interneten olcsó víruskampányt lehet folytatni.
A videóknak azonban feltétlenül meg kell ütniük egy bizonyos ingerküszöböt – ehhez viszont ÖTLET szükséges, csupa nagybetűvel – hogy túlléphessenek az illusztráció-szerepen. Az oldott hangulatú beszélgetésen számos profi és amatőr videó került a boncasztalra – meglepő módon az utóbbiak is sikeresen szálltak ringbe a képzeletbeli kreativitásversenyen, mutatva, hogy egy frappáns ötlet nem feltétlenül igényel magas szintű, költséges technikai megvalósítást.
Itt tekinthetők meg a az elemzésre bocsátott videoszpotok>>>
Szakmai fórumunk támogatója a Nemzeti Kulturális Alap és az Oktatási és Kulturális Minisztérium.
![]() |
![]() |
- Részletek
- Szülőkategória: Lezárt szakmai programjaink
- Kategória: Szakfelügyelet módszertan
- Megjelent: 2010. június 17
- Módosítás: 2010. június 17
- Találatok: 4947