Nyomtatás 

Angliában jártam – Egy tanulmányút tapasztalatai szakmai fórum a BMK-banA közösségi művelődés korszerű hívó szó a szakmában, ami a legtöbbször a művelődő közösségek tevékenységében valósul meg. „Angliában jártam – Egy tanulmányút tapasztalatai” címmel szakmai fórumot szervezett BMK 2014. október 28-án, amelyen Brenner Zsuzsanna osztotta meg tapasztalatait az érdeklődőkkel.


2014 májusában kéthetes tanulmányúton vettem részt Angliában, ahol a Harmadik Életkorúak Egyetemét (U3A)* tanulmányoztam. 
E fórum céljául azt tűztem ki, hogy bemutassam az azonosságokat, és felmutassam a magyar és a külföldi közösségi művelődési forma közötti különbségeket.
A személyes élménybeszámolóval egybekötött beszélgetés lehetőséget adott arra, hogy közösen gondolkodjunk a hagyományos közművelődési tevékenység lehetséges megújításán.

A Harmadik Életkorúak Egyeteme a tanulói közösségekre és az önkéntességre épít.

Ezekre a kérdésekre kaphattak választ a résztvevők a személyes élményeken alapuló beszámoló során. A találkozás arra is lehetőséget nyújtott, hogy egy hasonló kezdeményezés alapjait fektessük le közösen.
 
A beszámoló időpontja: 2014. október 28. 10.00–13.00.
A beszámoló helyszíne: Budapesti Művelődési Központ, 1119 Budapest, Etele út 55. /Művész terem
Előadó és beszélgetőtárs: Brenner Zsuzsanna, osztályvezető – nemzetközi és minőségügyi osztály

 

MEGKÖZELÍTHETŐSÉG
1119 Budapest, Etele út 55.
GPS koordináták:
N47.464206, E19.03141

Intézményünk tömegközlekedéssel
megközelíthető:  az M4-es metróval, 7, 103, 107, 114, 213, 214-es autóbusszal, Bikás park megállónál kell leszállni.
Minden buszjáratnak közlekedik alacsonypadlós változata is, melyet a menetrendekben aláhúzással jelölnek.

*************************************

A U3A modell nagy mértékben épít az öntevékenységre; a tanulás és az önkéntesség összekapcsolódik adott szervezeti keretek között. Az idősek egymást tanítják kisebb csoportokban a közös érdeklődés mentén. Szimbolikus díj fejében bárki tagja lehet a kezdeményezésnek, és részt vehet bármely csoport munkájában. Ez a modell azt segít tudatosítani, hogy az idősek egymástól miként tanulhatnak, a sokszor informális tanulást non-formális tanulási alkalmakká teszi. Ez a fajta tudásátadás könnyen vezet át az önkéntesség szélesebb körű megvalósulásához, és az idősek tudásának társadalmi hasznosulásához. A modell az öntevékenység, az önkéntesség és tanulás összekapcsolódásának szép példája.

 Közművelődési Minőség Díj 2012

Közművelődési Minőség Díj 2012