Nem szeret a gyerek iskolába járni?
Gyakran érzi magányosnak magát, inkább bújna másvalaki bőrébe?
A tetejében még a tanulás sem megy neki valami fényesen?
Ne hagyja annyiban!
Tóthné Moravszki Andrea fejlesztőpedagógus, a foglalkozás vezetője így nyilatkozott a programról:
„a foglalkozások során Porkolábné dr. Balogh Katalin fejlesztőpedagógiai módszerét és Kulcsár Mihályné mozgásterápián alapuló módszerét ötvözzük drámajátékkal. Hisszük, hogy a tanulás ösztöntevékenység, mely az emberrel vele születik és élete végéig meg is marad. A tanulásnak örömet kellene okoznia, hogy újbóli ismétlésre motiváljon. Ha nem akarunk tanulni, akkor annak oka van. Büntetjük a gyereket, holott mindez akaratától független.
A tanulási nehézségek hátterében 65–70%-ban az idegrendszer alulszervezettsége áll. Mozgásterápiai tréningeink ezt az állapotot próbálják csökkenteni.”
Képek itt tekinthetők meg>>>
A foglalkozások három részből állnak:
- Drámajáték: a mintha-játék megkönnyíti a társaságba való beilleszkedést. Segítséget nyújt az életformaváltás, az állandó kimerítő alkalmazkodási kényszer szülte problémák megoldásában, elősegíti a minél zökkenőmentesebb összeszokást az új környezettel, a minél harmonikusabb kapcsolat kialakítását egymással, hogy minél könnyebben vegyék a gyerekek az új elvárások támasztotta akadályokat. No és persze ne feledjük el azt sem, hogy játszani jó!
- Bemelegítő torna: a torna nem csak egyszerűen bemelegíti az izmokat – a gyermek szervezete a testgyakorlással erősödik és a mozgás az általános testi és szellemi fejlődésre is előnyösen hat.
- Fejlesztő torna: a torna célja az idegrendszer fejlesztése, melynek alapja az elemi mozgások fejlesztése.
A mozgás az első kommunikációs eszköz a világgal való kapcsolatfelvételben, fejlődése szoros összefüggésben áll az idegrendszer érésével. A mozgásra épülnek a kommunikációs készségek, a beszélt és az írott nyelv, az olvasás és írás. Ha a mozgásfejlődés eltér genetikailag programozott rendjétől, az agy kérgi szintjén is akadályozott lehet az ingerületvezetés.
Az idegrendszer éretlenségi tünetei felszínre kerülhetnek: írásnál, olvasásnál, figyelemtartás során, memóriában és számolásnál jelentkező zavarokban és nehézségekben.
A Kulcsár Mihályné által kidolgozott mozgássorok ezeket a fejlődési eltéréseket javítják, így érik el a tanulási problémák oldását.
Játékkal és mozgással ezek a problémák megoldhatók – ezért dolgozunk mi a TeÉrted Akadémián.
Segíthetünk?
A foglalkozások egyénileg és kis létszámú csoportokban, szombatonként, előre egyeztetett időpontban zajlanak.
A program ingyenes!
Információ: Fülöp Melinda, 371-2784
A TeÉrted Akadémia a Windows Live Messengeren keresztül is elérhető a
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
címen.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.
NFÜ
- Részletek
- Szülőkategória: BMK projektek
- Kategória: TeÉrted Akadémia projekt
- Megjelent: 2009. október 13
- Módosítás: 2009. október 13
- Találatok: 4704