Betűméret növelése Betűméret csökkentése FacebookBMK a YouTube-onBMK az Issuu-nRSS FeedBMK HírlevélChange to English

Tanulási nehézségek oldása Kulcsár-módszerrel a BMK-banNem szeret a gyerek iskolába járni?
Gyakran érzi magányosnak magát, inkább bújna másvalaki bőrébe?
A tetejében még a tanulás sem megy neki valami fényesen?
Ne hagyja annyiban!


Tóthné Moravszki Andrea fejlesztőpedagógus, a foglalkozás vezetője így nyilatkozott a programról:
„a foglalkozások során Porkolábné dr. Balogh Katalin fejlesztőpedagógiai módszerét és Kulcsár Mihályné mozgásterápián alapuló módszerét ötvözzük drámajátékkal. Hisszük, hogy a tanulás ösztöntevékenység, mely az emberrel vele születik és élete végéig meg is marad. A tanulásnak örömet kellene okoznia, hogy újbóli ismétlésre motiváljon. Ha nem akarunk tanulni, akkor annak oka van. Büntetjük a gyereket, holott mindez akaratától független.
A tanulási nehézségek hátterében 65–70%-ban az idegrendszer alulszervezettsége áll. Mozgásterápiai tréningeink ezt az állapotot próbálják csökkenteni.” 
Képek itt tekinthetők meg>>>

A foglalkozások három részből állnak:

  1. Drámajáték: a mintha-játék megkönnyíti a társaságba való beilleszkedést. Segítséget nyújt az életformaváltás, az állandó kimerítő alkalmazkodási kényszer szülte problémák megoldásában, elősegíti a minél zökkenőmentesebb összeszokást az új környezettel, a minél harmonikusabb kapcsolat kialakítását egymással, hogy minél könnyebben vegyék a gyerekek az új elvárások támasztotta akadályokat. No és persze ne feledjük el azt sem, hogy játszani jó! 
  2. Bemelegítő torna: a torna nem csak egyszerűen bemelegíti az izmokat – a gyermek szervezete a testgyakorlással erősödik és a mozgás az általános testi és szellemi fejlődésre is előnyösen hat. 
  3. Fejlesztő torna: a torna célja az idegrendszer fejlesztése, melynek alapja az elemi mozgások fejlesztése.
    A mozgás az első kommunikációs eszköz a világgal való kapcsolatfelvételben, fejlődése szoros összefüggésben áll az idegrendszer érésével. A mozgásra épülnek a kommunikációs készségek, a beszélt és az írott nyelv, az olvasás és írás. Ha a mozgásfejlődés eltér genetikailag programozott rendjétől, az agy kérgi szintjén is akadályozott lehet az ingerületvezetés.
    Az idegrendszer éretlenségi tünetei felszínre kerülhetnek: írásnál, olvasásnál, figyelemtartás során, memóriában és számolásnál jelentkező zavarokban és nehézségekben.
    A Kulcsár Mihályné által kidolgozott mozgássorok ezeket a fejlődési eltéréseket javítják, így érik el a tanulási problémák oldását.
    Játékkal és mozgással ezek a problémák megoldhatók – ezért dolgozunk mi a TeÉrted Akadémián.
    Segíthetünk?

A foglalkozások egyénileg és kis létszámú csoportokban, szombatonként, előre egyeztetett időpontban zajlanak.

A program ingyenes!

Információ:
Fülöp Melinda, 371-2784

A TeÉrted Akadémia a Windows Live Messengeren keresztül is elérhető a  Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.   címen.

Az UMFT és az Európai Unió támogatásávalA projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.
NFÜ

Share
� Lakossági tartalom �

Keresés Doboz kibontása

BMK lakossági szolgáltatások Doboz kibontása

Társadalmi felelősségvállalás Doboz kibontása

Rólunk írták Doboz kibontása

Elismeréseink Doboz kibontása

Elégedettség mérő Doboz kibontása

Közadatkereső Doboz kibontása

1119 Budapest, Etele út 55. Telefon: 06/1/371-2760