Az olvasó joggal gondolhatja, hogy tessék, egy újabb semmitmondó varázsszó, mely ideig-óráig a változás ígéretét hordozza, s amely a lelkes követők erőfeszítései ellenére hamar lendületét veszti, és feledésbe merül. E kiadvány szerzői az üzleti szférában sikeres társadalmi felelősségvállalás (Corporate Social Responsibility) közszférára történő kiterjesztését javasolják.
Hivatkozhat arra, hogy így történt korábban a minőségszemlélet térhódításával, az ügyfélközpontúsággal, a szolgáltató állammal, az információs vagy tudástársadalom felkarolásával, a személyügyi reformokkal, a teljesítményértékeléssel vagy az üzleti technikák közszférában történő térhódításával (New Public Management). Szükségszerű-e, hogy egy-egy új megközelítés rendre felváltsa az előzőeket, és készíthető-e mérleg arról, milyen haszonnal és veszteségekkel jár a megközelítések körforgása?
A tapasztalatok alapján a legmegtermékenyítőbb megközelítés is kifáradhat egy idő után, és egy új paradigma új nézőpontja korábban rejtve maradt tartalék energiák felszabadítását teszi lehetővé. Attól nem kell tartanunk, hogy a hangsúlyváltások szükségszerűen a korábbi eredmények felszámolását eredményezik. Éppen ellenkezőleg, azok a megközelítések az igazán értékesek, amelyek képesek integrálni a már elért eredményeket, és azokat újakkal egészítik ki.
E kiadvány szerzői az üzleti szférában sikeres társadalmi felelősségvállalás (Corporate Social Responsibility) közszférára történő kiterjesztését javasolják. Egy közösen végigvitt délkelet-európai program tapasztalatai azt mutatják, hogy a megközelítés sikerrel ötvözi az elmúlt évtizedek újító törekvéseit, és új lendületet ad azzal, hogy lehetővé teszi az üzleti, a civil és a közszféra tudáscseréjét.
Itt olvasható lapozható formában
- Részletek
- Szülőkategória: Közművelődési szakmai szolgáltatások
- Kategória: Közművelődési szakmai kiadványok
- Megjelent: 2013. máj. 13
- Módosítás: 2021. február 15
- Találatok: 4568